Arms Race Model via p-Fuzzy System

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21167/cqdv24e24008

Keywords:

Richardson model, Fuzzy Logic, Partially Fuzzy Systems, Ordinary differential equations, Arms race model

Abstract

This article presents an adaptation of the arms race model developed by Richardson, which is based on a system of differential equations, via set theory and fuzzy logic. To this end, we implemented a fuzzy inference system combined with traditional numerical methods with the aim of solving the differential equations proposed by Richardson when the field of directions is only partially known. This methodology allows the specialist to understand and modify complex mathematical models intuitively without losing mathematical rigor.

Author Biography

Francielle Santo Pedro Simões, Unifesp - Universidade Federal de São Paulo

Possui graduação em Licenciatura Matemática pela UNESP - campus Rio Claro (2011), mestrado em Matemática Aplicada pela Unicamp (2013) e doutorado em Matemática Aplicada também pela Unicamp (2017). Fez estágio de pós-doutorado na área de Biomatemática no IMECC - Universidade Estadual de Campinas (2019). É líder do grupo de pesquisa Matemática Aplicada em Saúde, Meio Ambiente e Economia (dgp.cnpq.br/dgp/espelhogrupo/7406647135117907) e participa como pesquisadora do grupo de pesquisa Sistemas Fuzzy e Aplicações (dgp.cnpq.br/dgp/espelhogrupo/8583826371098729). Atualmente é professora adjunta na UNIFESP- Campus Osasco e atuou por quatro anos como coordenadora do Núcleo de Apoio ao Estudante. Tem experiência na área de Matemática, com ênfase em Matemática Aplicada, Teoria dos conjuntos Fuzzy e epidemiologia . (Texto informado pelo autor no Currículo Lattes - ID Lattes: 2874381218754130).

Published

2024-12-17

How to Cite

BRITO, M. T. da S.; SIMÕES, F. S. P. Arms Race Model via p-Fuzzy System. C.Q.D. - Revista Eletrônica Paulista de Matemática, Bauru, v. 24, p. e24008, 2024. DOI: 10.21167/cqdv24e24008. Disponível em: https://sistemas.fc.unesp.br/ojs/index.php/revistacqd/article/view/424. Acesso em: 18 dec. 2024.

Issue

Section

Artigos de Iniciação Científica